Hoe kom ik van mijn suikerverslaving af? Bewezen effectieve methode!

Gemiddelde leestijd: 10 minuten
hoe kom ik van mijn suikerverslaving af linksboven

Hoe kom ik in hemelsnaam van mijn suikerverslaving af? Dat ik verslaafd was aan suiker heb ik lange tijd ontkend. Toch had ik een enorme suikerbehoefte en werkte ik jarenlang grote hoeveelheden suiker weg. Toen ik erachter kwam dat suiker eigenlijk vergif is voor je lichaam, kon ik nog steeds mijn suikerbehoefte niet weerstaan.

Eén koekje of klein stukje chocola waren dan ook niet aan mij besteed. Eenmaal begonnen aan suiker, smaakte dat gewoon naar meer, veel meer… Dus als bewustwording niet werkt, wat werkt er dan wel? Lange tijd vroeg ik mijzelf dit af. Totdat ik eindelijk een bewezen effectieve methode ontdekte hoe ik van mijn suikerverslaving af kon komen!

Wat is suiker? Waarom werkt suiker zó verslavend? Suikervervangers, hoe gezond zijn kunstmatige zoetstoffen? Hoe kom je van je suikerverslaving af? In dit artikel lees je het!

Inhoudsopgave

Wat is suiker?

Suiker is een verzamelnaam voor een hele groep verbindingen en mengsels, zoals: sacharose, geleisuiker, glucose, fructose, basterd suiker, palmsuiker, rietsuiker, poedersuiker, vanillesuiker, en kandij. Het is een stof die zoet smaakt, de één nog wat zoeter dan de ander. De stof behoort tot de koolhydraten.

De scheikunde term voor suiker is sacharose. Van nature komt sacharose voor in groente, fruit, suikerbieten, suikerriet en honing. Daarnaast kan er suiker worden toegevoegd aan producten. In het sterk bewerkte fabrieksvoedsel zit vaak veel suiker, vet en zout.

Uit het foodwatch-onderzoek blijkt dan ook dat aan 76 procent van dit voedsel suiker is toegevoegd. Aan 60 procent van het fabrieksvoedsel is zout toegevoegd en 93 procent bevat suiker en/of zout. (bron)

Waarom werkt suiker zó verslavend?

‘De voorkeur voor zoet is de enige aangeboren smaakvoorkeur’, aldus Kees de Graaf (Hoogleraar eetgedrag aan de Wageningen Universiteit). Daarnaast zit in onze hersenen een gedeelte wat ook wel het pleziercentrum wordt genoemd. Dit pleziercentrum zorgt ervoor dat bepaalde gedragingen, zoals bijvoorbeeld eten, worden beloond met een prettig gevoel. Net als bij drugs, zorgt suiker ervoor dat dit centrum heel sterk wordt geprikkeld.

Hierdoor ga je je na het nuttigen van suiker simpelweg lekkerder voelen. Dit komt omdat er extra dopamine wordt afgegeven. Dopamine is een stofje in onze hersenen dat ervoor zorgt dat je blijdschap, geluk en genot ervaart. Wanneer je veel suiker eet, kan de gevoeligheid voor dopamine afnemen. Hierdoor heb je meer suiker nodig om hetzelfde effect te bereiken.

Vicieuze cirkel

Wanneer je veel ‘snelle suikers’ nuttigt, zoals koek, snoep, brood, rijst, pasta en alcohol, kan je steeds opnieuw naar nieuwe suikers gaan snakken. Na het eten van deze ‘snelle suikers’ krijg je namelijk eerst een stoot energie en voel je je lekker. Vervolgens daalt je bloedsuikerspiegel snel, als gevolg hiervan ontwikkel je een sterke behoefte aan zoet.

Je hersenen smeken je als het ware om nieuwe suikers, zodat je bloedsuikerspiegel weer gaat stijgen. Om deze smeekbede te weerstaan, moet je wel héél erg stevig in je schoenen staan. Bovendien voel je je gewoon beter wanneer je iets zoets eet. Helaas is dit gevoel maar van korte duur. En zo kom je vervolgens in een vicieuze cirkel terecht.

Zijn suikervervangers gezond?

Het probleem van producten met suiker is, dat ze zo lekker smaken. Iedereen heeft in meer of mindere mate te maken met een verslaving. Sommigen zijn verslaafd aan hartige producten (waar ook suiker aan is toegevoegd) en anderen hebben dit bij koekjes of chocola. Een minder voor de hand liggende suikerbom zijn (vers geperste) vruchtensappen of smoothies.

3 verschillende smoothies

Natuurlijke zoetstoffen en kunstmatige suikervervangers zijn de afgelopen jaren sterk in populariteit toegenomen. Suikervervangers die geschikt zijn om te bakken of toe te voegen aan een de koffie of thee. Deze producten bevatten bovendien geen calorieën. Een ideaal product dus! Of toch niet?

Kunstmatige zoetstoffen: aspartaam, sucralose, sacharine en sucralose

Kunstmatige zoetstoffen zijn bijvoorbeeld aspartaam, sucralose, sacharine en sucralose. De zoetkracht van deze kunstmatige zoetstoffen is veel groter dan de zoetkracht van suiker. Zo is sucralose wel 500 keer zoeter dan suiker. Doordat deze stoffen kunstmatig zijn en niet in de natuur voorkomen, worden ze niet door ons lichaam herkend. Daardoor worden deze stoffen veelal opgeslagen in een vetcel voor de veiligheid.

Het vet werkt als een beschermende laag rond de voor het lichaam onbekende stof, omdat het lichaam de stof niet kan classificeren. Hoewel de stoffen geen calorieën leveren, betekent het wel dat je met kunstmatige zoetstoffen meer kans hebt om aan te komen. Omdat er simpelweg meer vet wordt opgeslagen in je lichaam.

Daarnaast wordt het veelvuldig gebruik van kunstmatige zoetstoffen in verband gebracht met depressie, migraine, verhoogde aanmaak van insuline, onvruchtbaarheid en ADHD. Het is daarom verstandig om lightproducten zoveel mogelijk te laten staan.

Stevia

Stevia is een natuurlijke zoetstof en afkomstig van een plant met zeer zoete bladeren. Het is een gezond en natuurlijk alternatief voor suiker. Het is in verschillende vormen te koop. Toch moet je oppassen met het gebruik van stevia, omdat er niet alleen maar zuivere producten te koop zijn.

Je hebt van stevia maar weinig nodig, daarom wordt er vaak een ‘bulkmiddel’ aan toegevoegd om extra volume te creëren. Wanneer het product met een dergelijk bulkmiddel is aangevuld, gaan de goede eigenschappen van stevia verloren. Let dus goed op wat je koopt.

Hoe kom ik van mijn suikerverslaving af?

Hoe kom ik van mijn suikerverslaving af? De suikerverslaving zit hem in het nuttigen van suikerrijke tussendoortjes. Hoe zou het zijn als je geen suikerbehoefte meer zou hebben? Waardoor je vanzelf gaat afvallen en je hiermee je immuunsysteem een ontzettende boost geeft?

Zelfs toen ik erachter kwam dat suiker als vergif is voor je lichaam, weerhield dit mij er niet van om me vol te stoppen met suikerrijke voeding. Dat suiker slecht is voor je, weet iedereen al. Bewustwording van hoe ongezond iets is, heeft dus eigenlijk helemaal geen effect. Maar wat heeft dan wel effect?

Wat is de trigger die de suikerbehoefte aanwakkert? Die trigger wordt onbewust geprikkeld en dat is de kern van het probleem. Onbewust zijn er patronen die er bij jou voor zorgen dat je suikerbehoefte in stand blijft. Hoe zou het zijn als je die patronen kunt resetten en je hierdoor nieuwe en gezonde patronen kunt creëren?

Dit kan door middel van zelfhypnose. Terwijl je ontspannen op de bank of op bed ligt en luistert naar een MP3, wordt jouw onbewuste opnieuw geprogrammeerd. Het enige wat je hiervoor nodig hebt is 22 minuten per dag, 30 dagen lang. Zodat er nieuwe neurale paden in je hersenen worden aangelegd. En jij voor eens en voor altijd van je suikerverslaving af bent!

deze vrouw komt van haar suikerverslaving af door te luisteren naar een mp3

Stop je suikerbehoefte  

Terwijl je ontspannen op de bank ligt en luistert naar de MP3, verdwijnt je suikerbehoefte definitief en ervaar je de volgende voordelen:

  • Afvallen zonder dieet;
  • Toename van je energie;
  • Rust in je hoofd;
  • Boost je immuunsysteem;
  • Je voelt je lekkerder in je lijf;
  • Bewezen methode met DIRECT resultaat!

Voor slechts € 24,95 en 22 minuten per dag kun jij je suikerbehoefte voorgoed stoppen!

Klik HIER om voorgoed van je suikerverslaving af te komen!
Chantal Duyvesteijn
Het aanpassen van je voeding is slechts een onderdeel om af te vallen en je centimeters kwijt te raken. Zorg dat je bewuste en onbewuste op 1 lijn komen te liggen door middel van (zelf)hypnose. Ik heb een gratis E-book geschreven waarin ik 85 super waardevolle tips met je deel om af te vallen zonder dieet en op gewicht te blijven. De tips uit dit boek zorgen er niet alleen voor dat je kunt afvallen, maar ook dat je beter gaat slapen, dat je veel meer energie krijgt en lekkerder in je vel gaat zitten! Met deze tips ben ik zelf 11 kilo afgevallen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *