Gegarandeerd buikvet verbranden met oefeningen via YouTube!

Hoe je binnen enkele weken met oefeningen je buikvet verliest!

Gemiddelde leestijd: 8 minuten
buikvet verbranden oefeningen youtube een vrouw die sit-ups doet op een matje

Buikvet is een veelvoorkomende irritatie bij vrouwen. Er is goed nieuws! Door middel van oefeningen kun je binnen enkele weken geweldige resultaten behalen. Welke oefeningen kun je het beste doen? Is planken goed voor je buikspieren of helpen 100 sit-ups per dag beter?

Hoewel je misschien anders zou vermoeden, zijn beide oefeningen niet noodzakelijk om buikvet te verbranden. Wanneer je last hebt van een blijvende diastase na de zwangerschap, kun je deze oefeningen zelfs beter helemaal niet doen. Hierdoor kan de diastase verergeren.

Inhoudsopgave

Personal trainer, gratis via YouTube!

Ik heb mijn resultaten mede bereikt door oefeningen te gaan doen van een personal trainer met meer dan 25 jaar ervaring. Dat zal een vermogen kosten, zul je denken. Niets is minder waar. Deze personal trainer biedt haar diensten namelijk GRATIS aan!

Het gaat om de Britse Lucy Wyndham-Read die met haar video’s vele lichamen heeft weten te transformeren. Via YouTube kan iedereen haar workouts volgen. Ze heeft wel meer dan 950 video’s waar je uit kunt kiezen. Er is dus voor iedereen wat wils.  

Haar YouTube kanaal LWRFitnesschannel heeft maar liefst 1,6 miljoen abonnees. Haar video’s worden miljoenen keren bekeken. In de video’s laat ze foto’s van behaalde resultaten zien. Ze heeft voor zowat ieder lichaamsdeel wel een aparte serie met oefeningen.

Goede oefeningen voor het verliezen van buikvet op YouTube

Om te beginnen is het belangrijk altijd eerst een goede warming-up te doen. De warming-up video van Lucy Wyndham-Read is mijn favoriete warming-up. Het duurt slechts 2 minuten en je bent volledig opgewarmd. Het opwarmen is belangrijk om blessures te voorkomen. Daarnaast vertelt Lucy in deze video wat de voordelen zijn van een warming-up.

Als je eenmaal bent opgewarmd, kun je nu de buikspieroefeningen gaan doen. Mijn favoriete oefening is een 10 minuten durende staande buikspieroefening, welke met cardio intervallen wordt afgewisseld. Waarom geen sit-ups of planking? Volgens Lucy zijn deze oefeningen het minst effectief!

Ik koos bij de cardio intervallen voor ‘a gentle jog’. Het afwisselen met de cardio intervallen, zorgt ervoor dat je metabolisme wordt gestimuleerd. Daarnaast zorgt de afwisseling ervoor dat het een prima oefening is om te doen en daardoor de tijd voorbij vliegt.

Daarnaast heb ik een andere oefening gedaan, deze duurt feitelijk slechts 7 minuten. Een minimale tijdsinvestering dus! Lucy daagt haar volgers uit de oefening een week lang iedere dag te doen, omdat je hier 1-2 inches mee kunt verliezen (2,5 tot 5 centimeter!).

Deze oefening is iets anders van opzet. Er zijn tussendoor geen cardio intervallen. Je doet 7 verschillende oefeningen, iedere oefening een minuut lang. Deze oefening vind ik persoonlijk wat zwaarder. Daarnaast kreeg ik er behoorlijke spierpijn van. Ik heb de 2 oefeningen daarom met elkaar afgewisseld. Het is namelijk niet de bedoeling om je spieren te overbelasten.

Mijn resultaten na 3 weken buikspieroefeningen

Ik heb 3 weken lang 4 keer per week de bovenstaande buikspieroefeningen gedaan. Naast het doen van oefeningen, heb ik ook mijn eetpatroon aangepast. Ik schreef hier eerder een artikel over: Afvallen zonder dieet. Voeding speelt namelijk ook een substantiële rol wanneer je wilt afvallen.

Of ik dezelfde resultaten had behaald zonder mijn voeding aan te passen, is hoogst onwaarschijnlijk. In haar video’s benadrukt Lucy zelf ook het belang om op je voeding te letten. Als je verkeerde dingen eet, kun je zoveel oefeningen doen als je wilt zonder resultaat te behalen.

Heeft 3 weken lang deze buikspieroefeningen doen effect? Ik heb een foto genomen van mijzelf toen ik hiermee begon en na 3 weken. Mijn buikomvang was aan het begin 112 centimeter, na 3 weken was dit 107,5 centimeter. Ik ben dus in die 3 weken 4,5 centimeter kwijtgeraakt. Kijk en beoordeel zelf.

buikvet verbranden oefeningen youtube mijn resultaten na 3 weken
buikvet verbranden oefeningen youtube mijn resultaten na 3 weken

Als je zelf oefeningen wilt gaan doen, adviseer ik je je maten op te meten aan het begin en naarmate je vordert. Meten is weten! Ook kun je beter de resultaten beoordelen met een voor en na foto. Een handig hulpmiddel om je maten op te meten is door middel van een HEMA rolcentimeter, of een speciaal fitness meetlint. Zelf gebruik ik een fitness meetlint van XXL Nutrition.

Resultaten te behalen in slechts één week!

Wanneer je de 7 day challenge dagelijks doet, zou je wellicht in slechts één week al dezelfde resultaten kunnen behalen. Dit uiteraard in combinatie met het aanpassen van je eet patroon. Dit is mij persoonlijk niet gelukt. Ik kreeg erge last van spierpijn en besloot daarom wat rustdagen in te lassen. Aan de succesverhalen in de video te zien, is het wel mogelijk.

Doe dit alleen als je lichaam dit toelaat. Wanneer je spierpijn hebt, kun je de oefeningen beter wat minder vaak doen en er uiteindelijk wat langer over doen. Het moet natuurlijk wel vol te houden zijn!

85 tips om snel af te vallen zonder dieet E-book

Wil je graag meer tips ontvangen waarmee je kunt afvallen zonder dieet en op gewicht blijven? Download dan mijn gratis E-book waarin ik 85 super waardevolle tips met je deel! Vul het onderstaande formulier in om het E-book te ontvangen.

Ontvang Het Gratis E-Book

85 Tips Om Af Te Vallen Zonder Dieet & Op Gewicht Te Blijven

Marketing door
Chantal Duyvesteijn
Ik help mensen bij het vinden van de juiste weg naar een gezonde levensstijl. Ik ben van mening dat dit eenvoudig moet zijn en wil orde creëren in de chaos van (vaak tegenstrijdige) informatie. Het aanpassen van je voeding is slechts een onderdeel om af te vallen en je centimeters kwijt te raken. Ik heb een gratis E-book geschreven waarin ik 85 super waardevolle tips met je deel om af te vallen zonder dieet en op gewicht te blijven. De tips uit dit boek zorgen er niet alleen voor dat je kunt afvallen, maar ook dat je beter gaat slapen, dat je veel meer energie krijgt en lekkerder in je vel gaat zitten!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *